GPU اصطلاحی است که در سال ۱۹۹۰ توسط سازنده چیپستهای Nvidia ابداع شد. به طور خلاصه GPU در کامپیوتر شخصی شما کارهای رندر کردن اشیا مانند محیط دسکتاپ تا اجرای بازیهای سنگین را بر عهده دارد. البته درون CPU یا پردازندهها نیز GPU ضعیفی برای کارهای محدود مانند نمایش دسکتاپ و.. قرار داده میشود و برای کارهای سنگینتر مانند بازی از یک پردازنده گرافیک قوی و جداگانه استفاده میشود. پردازنده گرافیکی در اصل کار رندر گرافیک سه بعدی را تسریع میکند. به عبارت بهتر زمانی که حجم زیادی از دادههای بصری و گرافیکی در اختیار داریم، برای تجزیه و تحلیل و نمایش آنها بر روی صفحه نمایش به کارت گرافیک GPU احتیاج است. برای مثال در انجام بازی زمانی که لازم است تا چندین انیمیشن پیچیده همزمان ارائه شود، یا ایجاد مدلهای سه بعدی در نرمافزارهای مدل سازی همگی از کاربردهای پردازنده گرافیکی است. این بستر برای آسانی کار دانشجویان و افرادی که با طراحی سرکار دارن فراهم شده تا با داشتن منابع مورد نیاز برای طراحی , رندرگرفتن , بازی سازی , شبیه سازی و ... دیگر نگرانی از بابت سیسیتم و کمبود منابع سخت افزاری نداشته باشن
سرور GPU یا گرافیکی به سروری گفته میشود که دارای چندین کارت گرافیک است و شما با توجه به نیاز خود کارت گرافیک و سخت افزار مد نظر را انتخاب و استفاده مینمایید که با استفاده از یک فرآیند offloading CPU میتوانیم وظایفی را به GPUها واگذار کنیم و عملکرد سرور را افزایش دهیم. استفاده از سرورها بر اساس یک دیتابیس بزرگ میباشد و برای بهبود تجربه کاربران است . از نقطه نظر حرفه ای، سرورهای GPU برای رندرینگ، Deep Learning و محاسبات علمی به منظور افزایش سرعت محاسبات کارایی بالایی دارند.
قابلیتهای مهم سرور گرافیکی عبارتند از:
برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد
تمام حقوق کپی رایت برای شرکت یونی مارتس محفوظ است 2017-2023 (نسخه : 5.8.13.1)